zaterdag 2 september 2017

Gezellige streekproductenmarkt in Leek


De eerste zaterdag van de maand is traditioneel Streekproductenmarkt in Leek. De vaste markt waar ik de hele dag tijd heb om met iedereen te praten, koffie drinken en vooral de plek waar mensen die me op andere markten getroffen hebben alsnog hun aankoop kunnen doen.
Zo ook vandaag de dag startte zonovergoten, maar bijzonder rustig. Pas laat, nadat er enkele regenbuien waren overgetrokken kwam de markt eindelijk op gang, tot ver na sluitingstijd.
Het werd daardoor toch nog een zeer geslaagde dag waar ik met plezier op terug kijk. Het thema van de markt was deze maand Jam, iedereen kon zelfgemaakte jam inleveren om mee te dingen naar de titel van Jammaker van het Westerkwartier. Ik heb voor deze gelegenheid maar wat Woljam gemaakt en ben helaas buiten de prijzen gevallen.





In oktober moet ik de streekproductenmarkt overslaan, de Herdersfair in Balloo is net even aantrekkelijker voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten