zondag 3 september 2017

Leuke ontmoetingen tijdens kunstmarkt in Diever


Vandaag was de laatste zomerkunstmarkt in Diever. Het was goed toeven onder de bomen waar de zon mooi doorspeelde. Windstil weer zorgde voor aangename temperatuur, toch plofte er af en toe een eikel op het tentzeil en eentje zelfs in mijn kopje koffie.
Duidelijk was te merken dat het vakantieseizoen in Drenthe afgelopen is. Een verdwaalde toerist, wat bezoekers uit omringende dorpen. Maar vooral het was te rustig. Dat drukte wel de verkoopcijfers bij iedereen. ik ben uit de kosten gekomen vandaag en een leuke nabestelling kan deze markt nog goed maken.
Dit weekend had ik desondanks toch nog internationale klanten aan de kraam
Twee Vietnamese meisjes die werken in een koude fabriekshal hebben vanaf nu heerlijk warme voeten, al moesten ze wel overtuigd worden van de Nederlandse traditionele sokken. Maar hun begeleider en tolk zei me dat ze vast terug komen als ze nu ervaren dat de koude voeten voorbij zijn.
En hoe leuk was het een groep Poolse vrouwen aan de kraam te hebben. Ze reageerden op het sokken breien en ondanks dat zij alleen Pools spraken en mijn Pools niets is, net als van de andere Nederlandse vrouwen die er ook bij kwamen staan, ontspon zich toch een leuk doegesprek waarin iedereen liet zien hoe ze breien. Hoe leuk is het dan dat de Poolse vrouwen me hartelijk dankten voor deze gezellige onverwachte ontmoeting. Ook een oud leerling van Mike van der Most, die schapenhouder is in Schildwolde werd helemaal enthousiast van al die wollige schoonheid. Ik wil een paar Mikesokken, die ga ik dragen als ik aan het werk ben op de boerderij.
Al met al heb ik genoten van deze prachtige laatste vakantiemarktdag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten