zaterdag 9 september 2017

Handwerkmarkt Ryptjerk altijd iets aparts


De markten in Frieskand zijn altijd net even anders als in groningen of Drenthe. vandaag was ik in het Friese Ryptjerk, een dorpje van niks tegen Leeuwarden aan. Toch weten velen deze sfeervolle markt te vinden. het weer werkte niet mee en in de regen opbouwen is echt niet prettig. Het publiek bleef ´s morgens dan ook weg, maar gelukkig maakte de zon ´s middags veel goed en werd het gezellig druk.
Verkopen is in Friesland wel moeilijker, maar met de juiste producten vind je wel klanten en kon aan het eind van de dag  de balans positief opgemaakt worden.
Op ons verzoek om naast elkaar te staan had de organisatie gevolg gegeven zodat Ellie met haar viltproducten en ik met mijn draden ook tijd genoeg hadden om heerlijk over de markt te wandelen.
Dit leverde voor mij vele zakken prachtige garens op die ik komende maanden in mijn eigen draden kan verwerken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten