dinsdag 19 december 2017

Goede feestdagen


Nog een klein weekje en dan is het kerst. Mijn agenda voor 2017 is helemaal leeg, alle markten zijn achter de rug. Wat een leuk jaar was dit weer. Niet alle markten waren even succesvol, maar over het algemeen ging het dit jaar goed. Ik heb genoten van al die bezoekers aan de kraam. Al die grappige opmerkingen en hoe vaak heb ik niet gehoord; Dat maak ik zelf ook, Oh dat kan ik ook; BRRR wol kriebelt. desondanks merkte ik dat steeds meer klanten heel bewust voor een Nederlands wolproduct kiezen.
Mijn oudste klant was 92 jaar, hij kocht een prachtige schapenwollen trui voor zijn 25 jaar jongere vriendin. Ze bloosde er van dat ze zoiets moois van hem kreeg voor haar verjaardag. Het meest opmerkelijke wat ik moest maken was een neuswarmer voor een mevrouw die altijd 's nachts een extreem koude neus heeft.
Daarnaast waren sokken het meest geliefd, waren het in het verleden vooral de Willekleurige sokken, dit jaar waren de schapenwollen sokken niet aan te slepen. En hoe leuk is het dat tijdens een extreem waterkoude markt de klanten al in alle vroegte op de fiets naar je kraam racen om garens op te halen. Want is er 2 maand winterpauze van de markt, dan mag je niet zonder bolletjes echte Nienoordswol zitten.


Mijn woonwagen is in kerstsfeer gebracht en ik heb van een van mijn koppen voor mutsen maar een echte Zweedse Lucia gemaakt.
Inmiddels zijn de eerste markten voor 2018 geboekt en zal ik na de jaarwisseling mijn agenda weer bijwerken. De komende weken besteed ik aan het breien van sokken en het maken van de zomercollectie. Ik wens al mijn volgers heel fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten