donderdag 18 februari 2016

Eerste schapenwollen trui van de machine af

Het was even puzzelen. Hand gesponnen wol breit op de hand al anders als de winkelwol. Op de breimachine is het echt een uitdaging. Feitelijk heb je daarvoor een grofbreier nodig, echter die heb ik niet.  Mijn enkelbeds Singer kan de klus aan had ik bedacht, als de wol maar dun gesponnen wordt.
De prachtige wol die eind januari gehaald is heb ik dun gesponnen en getwijnd met een linnen draadje en een super dun grijs wollen draadje.
De eerste proef lukte goed op de machine en dus breien maar.  Ondertussen wol erbij spinnen, want ik had natuurlijk nog niet genoeg. Maar vanmiddag rolde het laatste pand van de machine en kon het monteren beginnen.
Het geeft wel een speels effect die bonte vachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten