zaterdag 9 mei 2015

Geslaagde lammetjesdag op Blakervelder hoeve


Wat  een verschil het weer van zaterdag bij een dag eerder. In Roden was het echt vechten met de elementen 's morgens vroeg. Dus maar even de boerin helpen met het fles geven aan de lammeren die het nodig hebben bijgevoerd te worden.  Regen en harde wind deden al snel de eerste kramen omwaaien, waarna besloten werd ze tegen de schuur aan te plaatsen zodat de kramen meer in de luwte kwamen te staan.
Gelukkig werd het rond 10 uur droog en kwamen al snel vele belangstellenden voor de Lammetjesdag bij de boerderij. Wat genoten de kinderen van de lammetjes en voor de ouders was er een leuk marktje bij de boerderij waar een tiental kramen met voornamelijk streekproducten stonden. Vanwege de weersomstandigheden heb ik niet al mijn producten uitgepakt, maar er wat voldoende te zien en te voelen op de kraam.
Ondanks de koude wind was het gezellig, zeker toen in de loop van de middag ook de oudere schapen van hun jasje werden ontdaan.

Om te spinnen heb ik een witte vacht van het Charolais schaap meegenomen. Duidelijk is te zien aan de vacht dat dit Franse ras een echt vleesschaap is. Daarnaast heb ik een zwartbles vacht meegenomen, waarvan voor de komende streekmarkten in Leek de echte Blakerhoeve garens van worden geproduceerd.
Koud maar voldaan konden we aan het eind van de middag de auto inpakken en een zekerheid heb ik, de komende weken zal er volop worden gesponnen om de voorraad aan te vullen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten