vrijdag 19 augustus 2016

Meters maken


Hier ben ik blij mee.
Het was al een tijdje mijn wens om weer een elektrisch spinnewiel te hebben. Ik had er ooit een, gemaakt door mijn vader, maar zoals het met veel dingen uit het verleden helaas is gegaan is die destijds gesneuveld. 

Vorige week kwam ik deze machine tegen en heb niet langer geaarzeld. Vele kilometers zullen hier op gesponnen worden.



De komende twee week heb ik geen markten gepland, maar ga ik proberen te ontspannen. Af en toe wat draden maken is voor mij dan ook pure ontspanning. 

Gisteren en vandaag heb ik dus meters gemaakt. De wittige wol is Coburger Fuch De bonte wol is van de kudde van Nienoord Het Nederlands bonte schaap. Van deze laatste wol worden de beroemde Nienoordsokken gebreid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten