zaterdag 14 november 2015

Natuurlijk en kleurrijk gaan hand in hand


Dat Willekleurige draden zich opmaakt voor de koude wintermaanden kan niemand zijn ontgaan.
Heerlijk terug naar de roots met het verwerken van hergebruikte draden en restgarens. Ik word er zo vrolijk van. Gewoon durven door al die kleuren te combineren zeg ik altijd. Het kan allemaal en mag allemaal en het ruimt zo heerlijk op. Mijn dozen met restgarens slinkt mooi met het maken van die vrolijke colletjes voor de komende winter.

Het begin van Willekleurige draden ligt al vele jaren achter me, met het vervaardigen van echte willekleurige sokken voor het festival Willekleurig. Een tafel vol met sokken was het begin en kijk waar we tegenwoordig op zijn uitgekomen.
Een vaste plek op de streekproductenmarkt, tientallen marktjes, beurzen en fairs verder komen er alleen maar meer kleurrijke producten bij.
De sokken zijn echt toppers. Die worden tegenwoordig niet alleen gemaakt van hergebruikte garens, maar ook in natuurlijke garens van hand gesponnen schapenwol en hand gesponnen alpaca. Ik heb vast in al die jaren al ruim 1000 paar gebreid.

Tegenwoordig zijn daar mede dankzij de hulp van Ina mutsen, sjaals en colletjes bijgekomen. terwijl de gehaakte dekens altijd een leuk aanknopingspunt zijn om het gesprek te beginnen.
Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ook en leuke col van hand gesponnen alpacawol gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten