zaterdag 3 januari 2015

Een willekleurig draadje


Het maken van een Willekleurige draad doe ik al jaren. Het is een arbeidsintensief werk. Maar de voldoening van het werken met kleuren geeft zoveel energie, dat ik dagelijks nieuwe draden aan het maken ben.
Een Willekleurige draad is een draad die door recycling van nutteloos materiaal tot stand komt.
Het start met het uithalen van stalen. gewoon weer bolletjes van maken.
Meestal zijn het dubbele draden en die moeten gesplitst worden.

De bolletjes die nu ontstaan zijn de basis voor mijn Willekleurig samengestelde draad. Door steeds van iedere kleur een vaste hoeveelheid af te wikkelen en samen te voegen met de andere kleuren ontstaat een nieuwe bol.
Dit is de start voor het Willekleurige avontuur.
Het uitzoeken van leuke kleur dunne breimachinegarens die passen bij de bol die ik heb gemaakt is de start van de tweede fase. Het twijnen ( lees samenvoegen) van de draden tot een draad op het spinnewiel is iedere keer weer een feest. Het zien samensmelten van de draden tot een werkbare draad is een genot voor de ogen.














Als dan ook nog mijn 17 jarige kat mee gaat helpen dan geniet ik helemaal.

Als het garen dan opnieuw opgewikkeld is tot een prachtige bol dan krijg ik meteen zin om er iets moois van te maken.


En wat maak ik dan van deze draden?

Natuurlijk de Willekleurige sokken, en absolute hardloper of als ik het echt op mijn heupen heb dan kan er zomaar een trui ontstaan die je absoluut niet kunt namaken, omdat de draden uniek en eenmalig zijn.



Ook de Cal 2014 heb ik met deze draden gemaakt en de pas gestarte Cal 2015 wordt ook gemaakt van mijn eigen samengestelde Willekleurige draden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten