zondag 13 april 2014

Wat staat er verder nog op de pen

Na de grijze omslagdoek ben ik gestart met een prachtige bruine alpacawol. Ook hier maak ik een omslagdoek van. Steeds als er een streng gesponnen is kam ik  het volgende stuk gaan haken.

Als voorbeeld dat een omslagdoek van schapenwol ook heel mooi is heb ik ook eentje van witte schapenwol in de maak. beide voorbeelden zullen in de loop van dit jaar op de kraam op de markten te bewonderen zijn.


De eigenaresse waarvan ik de ruwe alpacawol heb had ook nog enkele wensen. Zij wil graag een vest van alle kleuren van haar alpaca's. Het achterpand is inmiddels klaar.



Ook wil ze graag een omslagdoek gemaakt van de bruine wol. Nu heeft ze drie  alpaca's in tinten bruin. De donkere is het moederdier, de middenbruin is het vaderdier en de lichtbruine is van de dochter van het tweetal. Wat is er mooier dan daar een omslagdoek van te haken.
Deze projecten hebben geen van alle haast, zodat ik ondertussen de kleuren mooi kan spinnen.
As. zaterdag op de lammetjesmarkt in Roden zal ik vast wel een van deze projecten bij me hebben om in de stille momenten aan te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten