maandag 26 augustus 2013

Schapen zonder pootjes, nog meer ruwe wol

Nu de schaapjes zonder pootjes, ofwel de vliezen wol letterlijk bij mij voor de deur worden gezet heb ik maar besloten een vervolg te geven aan de Tour du Fleece. per slot de Vuelta in Spanje is in volle gang en levert weer volop fietskijkplezier.
En om niet onder te doen voor die wielrenners draait mijn spinnewiel weer overuren.


Maar voor het aan het spinnen toe is moet eerst de wol ontdaan worden van het ergste vuil.
Een lichte wasbeurt met een paar druppels vloeibare handzeep.

Het spoelen met regenwater.
Dan het rustig laten uitdruppen en drogen in de mooie nazomerzon.
Dat zijn de eerste stappen.


Als de wol dan droog is kan het gesponnen worden.

Doordat het heel spaarzaam gewassen is heeft de wol nog wat lanoline behouden waardoor het spinnen makkelijk gaat.
Ik kaard de wol niet, want juist de onregelmatigheid van de draad heeft zijn charme.

Wil ik een echt egale draad dan kan ik die goedkoper in de winkel kopen.


En ondertussen kijk ik op tv naar de koers en volg op Twitter de reacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten